Dr. Robert Cialdini
Hoogleraar Arizona State University, oprichter ‘Influence at Work’
Dr. Robert Cialdini verwierf wereldfaam met zijn bestseller 'Invloed'. Hij is W.P. Carey Distinguished hoogleraar Marketing en Regents hoogleraar Psychologie aan Arizona State University. Op het gebied van overtuigen en beïnvloeden is Cialdini de meest geciteerde sociaal psycholoog ter wereld. Goeroe Tom Peters zegt over zijn boek 'Invloed': 'Het beste en best onderbouwde boek over dit onderwerp aller tijden'. Zijn nieuwste boek, 'Pre-suasion', bouwt hierop verder en is gebaseerd op onder andere eigen onderzoek. Cialdini staat met beide benen in de praktijk: via zijn organisatie 'Influence At Work' geeft hij trainingen in de ethische toepassing van de beïnvloedingswetenschap in leiderschap, management en sales.
Gebaseerd op undercover onderzoek
Dr. Robert Cialdini deed wetenschappelijk onderzoek op een zeer onconventionele manier. Hij begon 'undercover' en volgde vele trainingsprogramma's in sales, marketing en management. Hij nam een kijkje in de keuken bij de allerbeste beïnvloeders. Deze bevindingen onderzocht hij in zijn laboratorium op hun wetenschappelijke werking. Cialdini combineerde zijn trainingservaringen en de handboeken met wetenschappelijke studies. Hij analyseerde honderden taktieken en ontdekte zes universele beïnvloedingsprincipes.
"Bob Cialdini is the most brilliant student of influence and negotiation I have encountered. If everything were on the line in a negotiation, I can't think of anyone I'd rather have advising me."
Tom Peters, auteur van o.a. ‘In search of excellence’