Online

Incompany

Jim Stolze is ondernemer, auteur en adviseur. Hij richtte hij diverse bedrijven op in de creatieve industrie en was nauw betrokken bij de koers van websites als NU.nl en Startpagina. De laatste jaren is hij vooral bezig als ambassadeur voor de meest toonaangevende conferentie ter wereld: TED. 

Mr. TEDx
De laatste jaren houdt hij zich bezig met nieuwe manieren van organiseren en ondernemen. Zo introduceerde hij TEDx in Nederland waarmee hij direct een nominatie voor ‘Evenement van het Jaar’ op zak had. Jim Stolze is het gezicht van TED.com in Europa en van januari tot juni 2012 gaat Stolze zelfs naar het Midden Oosten: vanuit Quatar start hij een opleidingsinstituut voor TEDx organisatoren in het Midden Oosten. 

Boeken: ‘Hoe overleef ik mijn inbox’ en ‘Uitverkocht’
Jim Stolze schreef twee boeken. Voor zijn eerste boek Hoe overleef ik mijn mailbox? (2009) sloot hij zich 40 dagen af van het internet om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving had. Met Uitverkocht! (2011) leidt hij zijn lezers rond in de Aandachtseconomie. Een economie met nieuwe regels voor marketing en communcatie. Dit boek staat in de top 10 van best verkochte managementboeken van 2011 en staat op de longlist van de verkiezing ‘Managementboek van het jaar’.