3 tips om direct tijd te besparen op e-mail
We mailen ongeveer 28% van de kantooruren. Dat kan anders! We geven je 3 tips om direct tijd te besparen op je e-mail.Verder lezen
Charlotte van 't Wout runt 2 bedrijven, las meer dan 300 managementboeken én was journalist voor NRC en het AD. Uit al deze ervaring en kennis heeft ze de beste tips gehaald om tijd te besparen en efficiënt te werken. Vandaag 3 supersnelle tips.
Ken je dat? Van die ellenlange vergaderingen die altijd langer duren dan de bedoeling was. En ook nog eens compleet off topic zijn. Daar kun je iets aan doen! Charlotte geeft 4 vergadertips:
1. Reserveer een specifieke tijd voor de vergadering
2. Maak van elk agendapunt een vraag
3. Benoem hoeveel tijd er voor elk punt is
4. Ken het verschil tussen brainstormen en vergaderen
Telefoontjes, collega's, koffie... allemaal afleiding. Hoe zorg je ervoor dat je optimaal kunt focussen wanneer alles de hele dag op je afkomt? 4 tips van Charlotte:
5. Train je focus
6. Haal alle afleiding weg (notificaties, muziek, omgevingsgeluid)
7. Herken wanneer je afgeleid bent
8. Geef jezelf een strakke deadline, zo móet je wel focussen
Het plannen van een meeting of afspraak duurt soms net zo lang als de afspraak zelf. Dat kan efficiënter. Charlotte geeft je 3 tips om minder tijd kwijt te zijn aan plannen.
9. Gebruik nooit een open vraag, geef opties
10. Plan eerst met de mensen die er sowieso bij moeten zijn
11. Geef de optie om in te bellen of skypen